Sunday 20 January 2013

aku nak jadi pendiam

Assalamualaikum

ohoi hoi senyumlah sikit ..kan manis tu hohohoho

aku dikenali sebagai sangat pendiam 
err tettttttt
aku tau lah tak ada orang kesah tapi aku nak juga cerita

AKU NAK JADI PENDIAM

ehem boleh lah pendiam

sampai orang cakap pun tak ada respon..eh???

aku mahu dikenali sebagai sangat pendiam tapi tanpa disangka dan dijangka

aku mampu berbicara dengan lancar dan yakin pada waktu dan tempat yang betul dan sepatutnya

itu yang aku mahu

bukan  dah lah pendiam tapi kosong pulak tu

as saying goes..biarlah diam diam ubi berisi kan kan kan 

dan aku juga berpegang pada kata azimat dibawah ini

Banyak diam tak semestinya bodoh
Banyak bicara tak semestinya cerdik
Kecerdikan itu buah fikiran
Orang cerdik yang pendiam lebih baik dari orang bodoh yang banyak bicara

apa ko ingat aku nak sangat ke jadi pendiam ni!!!

Meh meh baca sini antara hikmah jadi PENDIAM
  1. Ibadah tanpa bersusah payah
  2. Perhiasan tanpa berhias
  3. Kehebatan tanpa kerajaan
  4. Benteng tanpa pagar
  5. Kekayaan tanpa minta maaf
  6. istirehat bagi kedua MALAIKAT pencatat amal
  7. Menutup segala aib
DAN F.Y.I

♥ DIAM bukan bermakna aku tak boleh LAWAN cakap kau..

♥  SENYUM bukan bermakna aku RELA di marah, di caci atau di maki oleh kau..

♥ TUNDUK bukan bermakna aku KALAH..

♥ Tapi  DIAM kerana aku tidak mahu MENYAKITI HATI kau seperti mana kau lakukan pada        aku..

♥SENYUM kerana aku teringat NASIHAT MAK ABAH supaya JANGAN TINGGIKAN suara pada    insan lain..

♥ Dan aku TUNDUK kerana aku YAKIN ALLAH sentiasa ADA bersama aku....

AKU NAK JADI PENDIAM

Assalamualaikum ^3^

No comments:

Post a Comment