Tuesday 4 December 2012

Istanbul i'm coming ;)


Bismillahirrahmanirrahim...

ehem hye..Assalamualaikum,.peace be upon to you..jawab je lah ae ;)

sekarang tengah hangat pasal movie baru yang kuar kat cinema,,tapi tak lah baru sangat pon ..
aku bukan lah penggemar movie tapi disebabkan cerita ni berlatangbelakang kan Istanbul..
so eager sangat nak tengok..even dah nk basi dah cerita ni..
sebenarnya, hope sangat ada rezki nak jugak pergi Istanbul uhuks..
that's why nk husya2 environment kat sana..
eccewahhhhhhhh

"Istanbul aku datang"




Membariskan pelakon yang hebat seperti Lisa Surihani dan juga Beto Kusyairy sudah cukup untuk menarik penonton setia filem tempatan ke pawagam. 

Pada mulanya cerita ini seperti filem romantik lain apabila si teman wanita pergi berjumpa dengan si teman lelaki untuk menyambung pelajaran bersama. Kemudian filem ini menampakkan si Dian (Lisa Surihani) seorang blogger urban yang sentiasa mengemaskini status di blognya. Seperti yang selalu dilakukan oleh wanita di Kuala Lumpur bukan? 

Namun bukan itu sahaja, kisah percintaan mereka nampak begitu manis dengan sikap Dian yang seperti keanak-anakkan manakala Azad (Tomok) yang agak “Skema” di dalam filem ini. 

Untuk membezakan kualiti filem ini berbanding filem tempatan yang ada adalah sinematografinya yang memang nampak mahal dan cantik. Membuat penggambaran selama dua minggu di Istanbul memungkinkan Bernard Chauly berjaya menarik perhatian penonton untuk terus melayan filem ini dengan berlatarbelakangkan Negara yang cantik seperti di Istanbul. 

Tepukan gemuruh juga kepada pereka set bajunya apabila berjaya menampakkan sisi lain Lisa Surihani sebagai wanita muda yang masih belajar namun mempunyai perancangan teliti untuk menjadikan perkahwinan idamannya bertukar realiti. 
(copy n paste dari en.google)



then today aku baru berpeluang nak tengok cerita ni kat youtube,,sebab xde nyer nk p abiskan duit tengok kat  panggung wayang ok,,this is a good way to save ur money hahaha ni full movie untuk filem ni..
aku x tengok full movie pon...sikit2 sudah...malas nak layan

sepanjang tegok movie ni antara tempat yang nampak menarik n rugi lau x pergi adalah


Ayasofya mosque
church > mosque > museum

then adalah biru....masjid biru..Blue mosque
night view

day view

dome of the blue mosque

ok then pergi husya blog kak  maghiaaaaaa elena..dia pergi dah turkey,,so boleh gak lah husya2 environment kat sana

ohohoho..

felt giler excited kot weyh..

sebenarnya pergi Istanbul, Turkey dalam perancangan kelab Usahawan yang aku join tu..

x confirm lagi..aku je excited terlebih

nama pon dream vacation..

so x kesah lah bila2 nak pergi kan

hehehe

bu guo....

hopefully Allah izinkan n mudahkan kami nak pergi..doa hari2 hari eh?? hihi

taun depan kot..area bulan 6 tapi aku dah excited kemain..kalaulah kawan2 kelab aku taw betapa excited nyer aku..confirm la

deme perli aku abis abisan hahah whatsoever * nada gediks

trip kami yang insyaAllah akan di sponsor oleh UKMCESMED yang gler baik hati tu 

bawa kami fly kesana dengan tujuan untuk mengambil gambar ye...ok just capture the picture...

wow..memang aku lah model nyer je karang hahaha ..verangan beb =P

tapi..aku xdo kamera pon..even digital camera..sebabnyer lah akan..aku ni x bape minat sangat bergambo hahaha konon

so..untuk program ni aku merancang rancang untuk beli sebuah kamera digital..biasa2 sudah lah kan,,


tapi lau ada nak sponsor lagi bagus hahah *impossible..laen lah dh ad suami laen ckp r..mtk je uweeeeekks..den verangan lai lah beb hahah

opps eyh..by then terfikir gak nak buat pemasaran n boleh kot start dari sekarang..gler semangat beb =P..selling my homemade choc or moist choc cake kat lecturer pon ok apa
instead nak tunggu suami I yang status nyer x clear lagi hahah nikah pon x lagi..calon apatah lagi mmg xdo lah kan ngeh2

ok...cukup setakat ni..nampaknya filem ini membawa si NFD melalut n verangan lebih jauh lagi...

so..kena doa n doa n banyakkan doa supaya dapat pergi Istanbul,,ayat x boleh bla hihi..insyaAllah..

jadi pergi ada hikmah nyer..x pergi pon ada hikmah disebaliknyer

saya redha dengan ketentuan ilahi

n paling penting sentiasa berdoa May Allah bless our life in this world n hereafter

dan jangan lupa juga untuk sentiasa mendoakan saudara saudara Muslim kita di Palestin 

Assalamualaikum..have a nice day..

No comments:

Post a Comment