Wednesday 16 May 2012

bbq kusdo kdo..

salam ...
ok kali ni aku nak cerita KUSDO @ kelab usahawan kolej Dato' Onn pun ada buat BBQ lah..
sebelum membubarkan kelab ni bagi sesi 2011/2012..kelab ni jamu ahli2 mereka dengan BBQ kot weyh..
kitorang p grilled ayam 3 ekor yang di marinated secara free oleh adalah sorang dak KUSDO ni n paling special menu yang diorang heboh hebohkan ni adalah daging kambing yang di sponsor secara free oleh pengetua kolej kami..Thanks so much prof ...+_+
walaupun aku x makan langsung sebab x suka kambing yang x mandi tu..ok ngarut sudah hik2..aku x makan sebab ak tak pernah try lah beb..x nak r try bnda2 ni semua (ngade2 nye u ni)


actually..the biggest part aku nak citer adalah mee hoon goreng yang aku masak kat umah abg Lan (felo kitorg),
ok camni jer cternya..ptg tu..aku ,teh,ika n abg juju g umah abg Lan nak masak mee hoon tu dgn kak farah sekali..
then,,aku pon amik peluang ni nak tunjuk skill masak aku kat depa ni semua..
ok misi bermula..
dgn gaya ala2 master chef,,aku tumis segala bahan2 perencah n masukkan garam ikut suka aku lah kan sebelum masukkan bihun tu,lau x, x jadilah mee hoon namanya kan lau xde bihun hehe (ayt pnjg yg merepek lg) ok..rasa punya rasa..food test yang ditest oleh abg juju n teh n ika..diorg cakap..wah ok lah..not bad..
hati ini mula rasa bangga kui3..
alkisahnya..tibalah malam yg dinanti..waktu meng grill itu lamb n chicken sudah settle..mereka pun hendak lah makan bersama mee hoon yang nampak enak lagi menyelerakan..


then.....plurrrp...suatu suara kedengaran..
peh sape nak bunuh aku ni,,lori garam tumpah ke apa ni..masinnya..sape yang dah nak kahwin ni ae?? ngaku cepat..
hati mula cuak..semua mata mata sedang memandang ke arah tukang masak tersebut n menyeru2 nama "seha" berkali kali..then,,si tukang masak dengan lagak tenang memandang semua mata2,hanya mampu tersenyum sahaja tanpa mendefend diri..ok ak ngaku salah..
huhuhu crying alone in my heart..
pengalaman yang sangat lah ""sweet"" T_T
lepas ni aku janji nak masak dengan penuh berhati hati..
tanpa menumpahkan garam lagi..
walaupun masin yang amat dahsyat..
kat situ ada dua mangkuk besar mee hoon ..satu yg masin yg dimasak oleh aku satu lagi yg just nice yg dimasak oleh Teh,tapi aku jugak yg sukat garam tuk Teh masak taw (perlulah mention kan??) hehe sorry Teh i mengade sikit..


then..org yg bersuara tadi iaitu Datuk..suami prof cakap masa last tu kat wife dia " awak tambahkan mee hoon lagi.tapi saya nak yang masin tu taw""
hehe hati ini berbunga riang n terubat sikit..mereka menghargainya..
diorg cakap..sedap tu sedap just masin je,,len kali sukat ae garam tu
wink2..i'm happy at the end of that feast..
credits to ika..teh..abg juju n kak farah..


ok..entry berjela jela panjang sudah berjaya ditaip..assalamualaikum..

2 comments:

  1. Replies
    1. mestilah ada u kan one of the important people malam tu hihi

      Delete